Den 28 september 2010 hölls den tradionella fordonsträffen .
Öppna huvar är obligatoriskt, oberoende av biltyp, ålder eller skick.
En Alfa GT Junior från första halvan av 1970-talet, måhända på väg att få en ny lack? – Eller, försöker ägaren skapa ett nytt mode, mattgrå bilar?
En ”modern” klassiker, en Porsche 928 från sent 80-tal.
Motorn i 928:an, en vattenkyld V8 med remdrivna kamaxlar, inte undra på att Porscheentusiasterna gick i taket då den presenterades.
En superbt renoverad Citroën Berline 15 från 1951.
Citroëns raka 6:a.
”Gangstercittrans” karaktäristiska kylargrill.
Den traditionsenliga tipspromenaden genomfördes i soligt, men blåsigt och kyligt väder. Här lägger ett par av deltagarna pannorna i veck inför kryptiska frågor och knepiga svarsalternativ.
Ordförande Kurt mumsar nygrillad korv, tillhandhållen av Stefan Kalmar, som tydligen räknat med bistra klimatförhållanden.
Den mest beundrade motorn satt inte i något fordon, utan transporterades till träffen i en behändig väska. Konstruktör och tillverkare Staffan Qvarnström övervakar att maskinen tuffar och går som den skall.
Den lilla fyrtaktaren har en s k snarkventil på insugsidan, kamaxelstyrd avgasventil, samt batteritändning. Ett imponerande bygge!